Vi firar 10 år med ny logotyp
Det är lite av en klyscha, men tiden går verkligen fort när man har roligt. I år firar vi hela 10 år och vad passar då bättre än att samtidigt presentera vår nya logotyp!
På ett decennium hinner det hända en hel del, det som fungerade i början av vår resa, harmoniserar inte lika bra nu. Från små digitala format till stora skyskrapor - vi vill sticka ut och synas på rätt sätt i alla sammanhang och kände att det var hög tid att uppdatera vår logotyp, 10 års jubileet till ära!
Vi har tagit fram den nya logotypen tillsammans med kommunikationsbyrån Frosting, som varit med oss sedan start. Den nya loggan tar språng ur vår tidigare logotyp och målet har hela tiden varit att behålla en viss igenkänning för att inte tappa bort varumärket, samtidigt som den designats för att kännas modern, andas framtid och den innovativa teknologi vi står för. De nu rundare formerna skapar även en flirt tillbaka till vår första städmaskinen och det som lade grunden för vårt företag, golvvårdsmaskinen Orbot och dess orbiterande och snurrande teknik.
Logotypen lanseras nu och kommer successivt att vävas in i företaget under resten av 2022 med prioritet på hemsida, sociala medier och digitalt material. Vi vill att bytet ska ske med en så liten klimatpåverkan som möjligt och har därför planerat ett mjukt skifte. Vi fasar ut redan tryckt material och övriga resurser i den takt de förbrukas och kommer inte slänga eller skapa något nytt i onödan. Tillsammans tar vi sikte på en hållbar framtid!
Share this Post
Samma företag, men i en modernare tappning! Vi är väldigt nöjda med vår nya logotyp och känner oss trygga i att låta den vara ansiktet för fortsatt innovation och nytänkande i städbranschen.Madeleine Englund, Marknadsansvarig